Toen de overgang van hout naar ijzer doorzette, bleef de werf van de gebroeders Wytse en Jan Drijver de houtbouw trouw. Hun zonen volgden hen op en zetten hun kaarten op de jachtbouw. De fraaie schouwen die de werf maakte werden voortaan aangeboden als jachtjes. Hoewel de werf "Gebr. Drijver" uit Leeuwarden al lang geleden werd gesloten is de naam in Friesland en zeker in Leeuwarden nog steeds niet vergeten.
In 1931 gingen de neven uit elkaar. Abe bleef op de oude werf en Johannes began voor zichzelf aan de Tijnjeweg in Leeuwarden, niet ver van de oude werf. Abe Drijver kreeg vooral bekendheid door zijn prachtige Friese schouwen, waarvan hij er zeker 45 tot 50 stuks heeft gebouwd. Niet alleen voor Friese afnemers, maar ook voor Holland. Zo heeft de Watersport Vereniging Loosdrecht zeker 8 schouwen afgenomen, maar ook watersportverenigingen in Leiden en Amsterdam waren klant.
In het Jubileumboek 2012 van de Koninklijke Watersport-Vereeniging Loosdrecht is een apart hoofdstuk gewijd aan de schouwen van de KWVL. Voor zover kan worden nagegaan komt de werf De Nijverheid van de gebroeders Drijver uit Leeuwarden pas in 1930 in beeld. Het bestuur in januari 1930: 'Besloten wordt indien de Penningmeester de heer Moes zijn goedkeuring kan verlenen, de schouw 'Loosdrecht' te verkopen en een nieuwe te laten bouwen door Postma of Drijver of Westra. Tuig te maken bij Molenaar. De heer Loeff zal voor de uitvoering zorgen. De heer Loeff is een snelle beslisser, want het bestuur schrijft reeds in februari 1930: "De Heer Loeff deelt mede, dat bij de Gebroeders Drijver te Leeuwarden besteld is een nieuwe schouw, maat 'Loosdrecht'. De prijs bedraagt fl. 925,- + fl. 30,- ballast (sic) + fl. 30,- stormfok: totaal ± fl. 1.000,-. De schouw zal 1 juni klaar zijn. Het tuig zal worden geleverd door Molenaar te Grouw". Wat Molenaar zou berekenen staat niet vermeld! Drijver is na die eerste opdracht in 1930 steeds 'hofleverancier' gebleven van schouwen voor de Vereeniging tot aan de laatste opdracht in 1962. Zusterschepen zijn de Open schouwen: 'Motketel' en 'Gooiland', ook eigendom van de KWVL. Al vanaf 1913 is de Vereeniging in het bezit geweest van schouwen. In de jaren zeventig zijn deze door de toenmalige havenmeester Jan Bakker gerestaureerd en vanaf 2004 volgde een tweede restauratie van alle drie de schepen door de werf van Peter Schouten in Kortenhoef.