Vol Vertrouwen

Vol Vertrouwen Niet actief

Dit schip heeft een plaquette van de SSRP aan boord van een eerdere inschrijving, maar staat nu "geregistreerd" in Categorie X in het Stamboek en wordt dus gekenmerkt als 'Inactief'. Schip en eigenaar zijn op dit moment NIET "actief" aangesloten bij de SSRP als Behoudsorganisatie. De huidige eigenaar is (nog) niet in onze administratie opgenomen. Deelname aan Evenementen waarbij de eis wordt gesteld, dat het schip en de eigenaar zijn aangesloten bij dezelfde Behoudsorganisatie als onderdeel van de FVEN, is vanuit de SSRP daarom NIET mogelijk.

Dit betekent dat het schip nog onderdeel is van de Aanmeldingsprocedure (her-inschrijving) of, en dat geldt voor de meeste schepen, de eigenaar heeft het schip niet her-aangemeld en betaalt dus ook geen jaarlijkse bijdrage aan de SSRP voor Inschrijving in het Stamboek. Eventueel vermelde gegevens van schip en oud-eigenaren dateren meestal uit de periode van eerdere 'actieve' Inschrijvingen en zijn waarschijnlijk niet volledig en mogelijk niet correct. Voor dit schip kan, omdat het niet aantoonbaar voldoet aan de Criteria van de SSRP, geen Meetbrief door de KNWV worden afgegeven.
Vanwege de doelstelling van de SSRP om alle historie van de in het Stamboek opgenomen schepen vast te leggen, worden in de Schepenlijst wel de in het stamboekarchief beschikbare gegevens van dit ooit geregistreerde schip en summiere gegevens van de (oud-)eigenaren getoond.
Heeft u informatie over dit schip of bent u eigenaar en wilt u het graag weer 'activeren'? Laat het ons weten!

De tjalk heeft beroepsmatig gevaren onder de naam 'Johanna Alida' van 1896 tot 1956. De kajuit, ontworpen door jachtarchitect H. Lunstroo is er door Tromp te Amsterdam in 1969 opgezet.

De 'Vol vertrouwen in de periode Geskes (Coll fam. Geskes)
De 'Vol vertrouwen in de periode Geskes (Coll fam. Geskes)

Eigenschappen

Plaquette nummer:40 Zeil nummer: TB76
Categorie:X Tekening nummer:
Type:Tjalk

Bouw

Bouwjaar:1896 Ontwerper:
Werf: Werf plaats:
Motor:Inbouw Motor type:
Materiaal romp:Staal Materiaal kajuit:Staal
Materiaal zeil:Dacron
Onderwaterschip: Kiel:

Afmetingen

Lengte stevens:11,75 m Breedte berghout:3,00 m
Diepgang:0,00 m Masthoogte water:0,00 m
Oppervlakte grootzeil:0,00 m2 Oppervlakte fok:0,00 m2
Oppervlakte botterfok:0,00 m2 Oppervlakte kluiver:0,00 m2
Oppervlakte totaal:0,00 m2 Oppervlakte overig:0,00 m2

Tot nu toe bekende eigenaren en namen van het schip

onbekend – 1956 Gebr. Visch, Warmond ( Johanna Alida)
1956 – 1963 J. van der Linden, Amsterdam ( Vol Vetrouwen)
voor 1968 – 1988 R.G. Geskes, Amsterdam ( Vol Vertrouwen)
onbekend – 2018 Mr Darrell Broscomb, (GB) ( Vol Vertrouwen)
2018 – 2020 Janet Kidd , (GB) ( Vol Vertrouwen)
2020 – Schip staat te koop, Mersea Island, Essex Molly Regatta Dixon, (GB) ( Vol Vertrouwen)

Geschiedenis

1953

1953

1953: Foto van de tjalk 'Johanna Alida'

1979

1979

1979: Registratie Tjalk 'Vol Vertrouwen' in Stamboek

1980

1980

1980: Foto's uit de periode R.G. Geskes van 1968 - 1988

2022

7 april 2022

7 april 2022: E-mail van Willem Bast: De 'Vol Vertrouwen' onder bijzondere omstandigheden te koop in Engeland

De tjalk staat momenteel te koop in Engeland: 
1896 Dutch Barge Sailing Tjalk
Attractive 1896 Dutch sailing barge Vol Vertrouwen ('with confidence'). Many original features, including Delft-tiled galley area and stove surround, beautiful (inside and out) teak saddleback roof (with sky-lights) and teak interior. Good (standing) headroom in saloon/galley and main cabin. Beautiful intricate carving and painting of tiller, name-boards and other fittings - particularly the cockpit surround.

2024

20 maart 2024

20 maart 2024: Informatie van Eigenaresse Molly Regatta Dixon uit Engeland

Ik ben de huidige eigenaar van Vol Vertrouwen (dat te koop staat Mersea Island, Essex). Ik probeer te achterhalen wanneer 'Vol Vertrouwen' voor het eerst in Groot-Brittannië aan kwam.
Mr Darrell Broscomb heeft Vol Vertrouwen op 6 mei 2018 verkocht aan Ms Janet Kidd. Janet Kidd heeft Vol Vertrouwen op 17 februari 2020 verkocht aan mij (Molly Regatta Dixon).

We zijn zeer geïnteresseerd in uw opmerkingen en/of vragen over dit schip. Stuur ze ons!

Terug naar het overzicht